Thursday, April 20, 2006

Silk Summer Top





















This is the project I am working on right now. The back of the top complete. I got inspired to make this project by a pure silk yarn I have gotten last year from India. I had no idea if I was going to have enough yarn but to my surprise I made the entire back in size S with only one hank ( I have 3 more). I combined the yarn with some Moda Dea Tutu in the same color that I found in my stash and made a wave pattern with it at the base of the top. It is hard to appreciate the wave pattern in the picture though.

Este es el proyecto en el que estoy trabajando ahorita. La parte de atrás está terminada. La lana fue la que me inspiró para diseñar esta blusa. Era una lana de pura ceda que compré en Ebay de la India. Es de color turqueza. La combiné con Moda Dea Tutu que es una lana con tiritas de papel gindando también en el mismo tono de turqueza. Tenía miedo de que no me iva a alcanzar pero para mi sorpresa me tomó solamente una bola para hacer la parte de atrás en talla Pequeña. (Me quedan 3 más) La lana con tiritas forma un patrón de olas en la base de la blusa. (foto a la izquierda) Aunque es un poco dificil apreciarlo en la foto.

No comments: